In dit e-boek

Dit e-boek bestaat uit de volgende onderdelen:

1. Wat is hoofdpijn?

Hoe ontstaat hoofdpijn? Wat zijn de meest voorkomende soorten hoofdpijn en wat zijn de oorzaken? En wat betekent het hebben van hoofdpijn voor cliënten?


2. Geneesmiddelen op recept

Sommige vormen van hoofdpijn zijn zo ernstig dat de cliënt niet meer goed kan functioneren. Bij ernstige vormen van hoofdpijn, zoals bij migraine of clusterhoofdpijn, krijgt de cliënt vaak medicatie voorgeschreven. Wat is belangrijk bij de uitgifte van deze medicatie?


3. Zelfzorgvragen bij hoofdpijn

Bij zelfzorgvragen over hoofdpijn volg je de Zelfzorgstandaard Hoofdpijn. Je toont de meerwaarde van de apotheek door medicatiebewaking uit te voeren, de cliënt door te verwijzen naar de arts als daar aanleiding voor is en door de cliënt goed te informeren.


4. Service bieden bij hoofdpijnklachten

Hoofdpijnklachten komen veel voor. Gelukkig is er in de meeste gevallen wat aan te doen. Wat kan de apotheek cliënten met hoofdpijnklachten aan extra service bieden?


5. Afsluiting en drillster