In dit e-boek

Dit e-boek bestaat uit de volgende onderdelen:

1. Het farmaceutisch consult

Wanneer spreek je van een farmaceutisch consult? Waarom is het voeren van een farmaceutisch consult van meerwaarde voor de cliënt en voor de apotheek?



2. De gespreksopbouw

In dit onderdeel lees je hoe je een farmaceutisch consult kunt voeren. Wat is een goede gespreksopbouw en wat zijn aandachtspunten?


3. Gesprekstechnieken

Een aantal gesprekstechnieken kan helpen bij het maken van goed contact en het soepel laten verlopen van een gesprek. Ook in lastige situaties kun je terugvallen op deze gesprekstechnieken.


4. Het farmaceutisch consult in de praktijk

In dit onderdeel lees je wat het kan betekenen als je in de praktijk van alledag aan de slag gaat met het farmaceutisch consult. Waar kun je tegenaan lopen? Hoe maak jij je deze gespreksvaardigheden eigen? En wat kan consultvoering opleveren?


5. Afsluiting

Ter afsluiting vind je de belangrijkste punten over farmaceutische consultvoering in de apotheek op een rijtje. Ook vind je hier de voorbereidingsopdracht voor de bijeenkomst.