Praktische tips 4

Je hebt in dit e-boek kunnen lezen over het werk van de bezorger, over omgaan met privacy en over het preferentie- of voorkeursbeleid.

Je hebt tips gekregen voor het voorbereiden, uitvoeren en terugkoppelen van de bezorging. Ten slotte zijn communicatieve vaardigheden en samenwerken besproken. Bij elk hoofdstuk vond je een aantal praktische tips.

Het allerbelangrijkste is echter dat jij je werk met plezier doet. Als jij plezier hebt in het werk, dan zal dat bijdragen aan een beter contact met cliënten en collega’s en dus aan de kwaliteit van je werk.

Daarom volgt hier nog een aantal tips voor meer plezier in het werk.

Spreek je uit

Loopt er iets niet goed op je werk of thuis waardoor je niet lekker in je vel zit, geef dat dan tijdig aan. Hoe eerder jij ermee komt, hoe meer tijd er is om naar oplossingen te zoeken. Ook kunnen je collega’s dan rekening met je houden. Je kunt er beter op tijd bij zijn, dan dat je je uiteindelijk ziek moet melden.

Persoonlijke groei

Als je graag een cursus wilt doen, nieuwe taken erbij zou willen doen of je denkt dat je meer verantwoordelijkheid aan kunt, bespreek dat dan met je leidinggevende. Natuurlijk ligt het er sterk aan wat de mogelijkheden zijn binnen de apotheek of het ook kan. Maar als je het niet zegt, gebeurt er waarschijnlijk niets.

Verbeteren

Heb je ideeën over hoe jouw werk leuker, beter of efficiënter kan? Bespreek dit dan op een positieve manier met je leidinggevende. Je weet maar nooit wat er mogelijk is!

Samenvatting

Een samenvatting van het e-boek vind je hier