Praktische tips 1

Je hebt in dit hoofdstuk kunnen lezen over verschillende soorten bezorgers, over de benodigde competenties, over omgaan met privacy en over het preferentiebeleid en de medicijntekorten.

Goede indruk

Besef dat jij voor de cliënten het gezicht bent van de apotheek en zorg dus voor een goede indruk.

Privacy 1

Zorg dat voorbijgangers niet de bestellijst of de etiketten op de medicatie kunnen lezen als jij de bestelling rondbrengt.

Privacy 2

Vertel nooit persoonlijke informatie aan vrienden of familie over cliënten.

Informatie

Als je informatie krijgt van cliënten die belangrijk kan zijn voor hun medicatiegebruik, bespreek dat dan altijd in de apotheek.

Overleg

Bespreek met de apotheek wat je doet als cliënten boos of ontevreden zijn omdat ze een ander merk medicatie krijgen of wanneer hun medicatie niet leverbaar is.

Competenties

Ga na welke competenties voor de bezorger jij verder wilt ontwikkelen en bespreek met je leidinggevende hoe je dat aan kunt pakken.